Результати практичної роботи № 3 (Перший навчальний потік)
Усі ви ставите
перед собою найвищу навчальну мету і це не може не тішити. Однак 15 балів за
звичайний переказ праці Івана Франка ставити неприпустимо. При
відповідях на перше запитання слід було уникати розповідного характеру, а
намагатися застосовувати такі публіцистичні ознаки, як: позиція авторського «я»
(не «я» і «Я», а «впевнений», «безперечно»…), постановка проблеми та її
вирішення у наступному абзаці, використання цитувань визнаних класиків. «Валлєнродизм» треба було шукати на
конкретних прикладах з українських реалій (хто?, чому?, чим керувався?): речі на кшталт «з давніх давен
повелося, що валлєнродизм завжди був присутній у суспільстві. Наша держава – не
виняток. Але жодна зрада невиправдана, навіть якщо вона прикривається вищою
метою…» не проходять, бо є порожніми за своєю суттю. Конкретні приклади + їх
обстоювання (заперечення) = 12-15 балів. Помилкою також можна вважати наведення прикладів зради український
державних мужів з корисливих міркувань. Тільки який же тоді то «валлєнродизм»:
Міцкевич возвеличував зраду в ім’я батьківшини, а не в ім’я тугості
власного гаманця. Гарно хтось
написав: «Валлєнроду вистачило мужності накласти на себе руки, а наші депутати підписують
кінцівками вироки для свого народу»…